Selasa, 28 September 2010

KeMAaFaN

Tepat jam 5 petang... Pusing kiri pusing kanan... Ya Allah aku masih menggunakan nikmat mu untuk terus hidup di muka bumi mu... Salam penuh kasih sayang buat para sahabat ku yang sentiasa di samping ku... Sedar atau tidak, kita berada di petengahan Syawal... Ya Allah, berakhirnya Ramadhan di sambut kemuliaan Syawal... Selamat Hari Raya buat hamba-hamba yang yang mencapai kemenangan Ramadhan... Maaf Zahir dan Batin aku hulurkan... Sambutlah tangan ku dengan penuh kemaafan... Ya Allah... Kau membuka mata ku tat kala kau mengambil nyawa sahabat ku di saat dia mahu meniti usia mencapai cita-cita nya... Terasa dekat diri ku dengan kematian mengingatkan dosa-dosa ku pada Mu... Aku akui kelemahan diri ku sebagai anak, sebagai sahabat, kekasih, dan hamba yang penuh dengan kekurangan... Aku insafi segala kejahilan ku, terimalah taubat ku ini... Ohh Tuhan ku, ampuni aku... Pada ma dan abah, fatin mintak maaf sekiranya tidak menjadi anak yang baek untuk kalian... Maaf atas segala kata-kata yang pernah menyinggung hati ma dan abah... Banyak dosa fatin pada kalian, maa.....abah.... fatin sayang ma dan abah sampai ke syurga... Terima kasih membesarkan fatin dengan baek, dengan penuh kasih sayang... Fatin tau betapa susahnya ma dan abah membesarkan anak-anak mu ini dengan serba kekurangan... Kite mengharungi semua itu bersama... Air mata ma, wajah abah mase kite susah dulu tak kan fatin lupekan... Maaf ma... Maaf atas segalanya... Jika anak mu ini telah menyakiti mu dalam sedar atau pun tidak... =( Buat dia... Aku da lakukan yang terbaik untuk kamu... Maaf atas segala kekurangan ku... Aku tau, aku banyak menyusahkan hidup kamu... Tapi aku tak minta untuk mencintai mu... Aku tak minta semua ini terjadi... Jika kehadiran aku dulu hanya membebankan kamu, tak mungkin aku ingin melihat mu terbeban... Terima kasih atas segala pengorbanan kamu untuk ku... Terima kasih menyayangiku sepenuh hati mu... Terima kasih menjaga ku dengan baik... Aku doakan kamu menemui jalan terbaik dan terus bahagia... Buat sahabat-sahabat ku... Terima kasih sentiasa berada di samping ku tak kita tika ku menangis atau gembira... Kak Mai, Bella, Sapik... thanks to be my friends... Aku tau, aku bukan sahabat yang baik... Tapi aku cube menyempurnakan persahabatan kita dengan keimanan... Maaf kan kekurangan dan kesalahan ku... Dan jika aku pergi dulu sebelum kamu...Izinkan aku mengahirinya dengan penuh ketenangan... Ya Allah... aku juga bukan lah hamba yang baek... Aku penuh dengan kejahilan... Jika kau ingin mengambil nyawa ku, titipkanlah keimanan dalam hati ku... MAAFKAN AKU...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan