Sabtu, 21 Ogos 2010

TaNGisAn DuHa

Salam usrah buat diri ini dan sekalian hamba yang singgah di layar ku... Jiwa begetar hati gemuruh tat kala mendengar laungan kebesaran mu... Hari yang indah dengan curahan cahaya matahari mu, siulan burung berkicauaan seperti mengerti hebatnya ciptaan mu Ya Allah... Aku terjaga dari lena, waktu menunjukkan jan 10.40 pagi... Aku bingkas bangun dan mengemas apa yang patut... Ku tinggalkan sahabat ku yang masih dalam mimpi dan terus naik ke bilik ku di tingkat 4... Baru aku teringat aku tak solat subuh pagi tadi... Astaghfirullahalazim... Mohon keampunan dari mu Ya Allah... Terasa akan ada sesuatu yang tidak lengkap dalam hidup aku ari ni... Permulaan hari yang kurang sempurna... Aku serahkan segalanya pada maha berkuasa... Tanpa melengahkan masa lagi aku terus mandi membersihkan diri dan mengambil wuduq... Selepas aku menunaikan solat sunat duha air mata ini tanpa dipaksa jatuh bercucuran tat kala aku bersujud padaNya... Tangisan ku membasahi sejadah cinta... Ya Allah ampunkan segala dosa ku meninggalkan kewajipan ku sebagai hamba mu yang sentiasa alpa... Bisa aku teringat pada hamba mu itu... Membuat kan aku terus terusan rasa di bebani dengan perasaan ini... Ya Allah berdosanya aku merindui sesuatu yang bukan halal bagi ku... Sesungguhnya aku jahil mohon taubat dari mu... Aku tak mampu berselindung dari mu... Berikanlah apa yang baek untuk ku dan jauhkan segala yang bukan milik ku walaupun hati ini menginginkannya... Sesungguhnya kau maha mengetahui apa yang terbaik untuk dunia ku dan akhirat ku... Buat sahabat-sahabat ku yang laen... Tiada niat untuk menghancurkan niat kalian... Aku mengerti keiklasan mu tapi berilah masa untuk kita semua bermujahid ke jalan Allah... Aku sendiri tidak cukup sempurna buat kalian... Berilah aku peluang memperbaiki kesilapan dan kelemahan ku... Untuk mencari kesempurnaan dalam diri ku pastinya kamu tk kn menjumpainya... Yakinlah 3 perkara yang telah ditetapkan oleh Allah semenjak kalian berade enam bulan dalam kandungan iaitu , ajal mu, rezeki mu dan jodoh mu... Yup, aku memang dihimpit rasa bersalah... Tapi yakinlah bahawa kalian sahabat ku dunia akhirat... Insyaallah... Buat hati hati itu, mohon restui pendirian ku... Subahallah... Permudahkan jalan buat ku Ya Tuhan... Ameenn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan